Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: BMW 3/20 typ AM 4 (1932-1934)  (läst 2308 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10079
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
BMW 3/20 typ AM 4 (1932-1934)
« skrivet: april 01, 2010, 12:48:34 »
BMW 3/20 typ AM 4 (1932- 1934)



Den BMW 3 / 20 PS var 3 / 15 efterträdare producerade mellan 1932 och 1934, var det gjorts större med en 84,6 i (2149 mm) hjulbas och en kropp 3 i (76 mm) är lägre än den 3 / 15. Den nya motorn byggde på Austin Seven motor som används i den 3 / 15, men dess vevaxel sprang i glidlager istället för kullager och hade en 80 mm (3,1 i) stroke, genererar en förskjutning av 788 cc (48,1 cu in). Den nya motorns design hade också en vattenpump och en overhead ventil cylinderhuvud. Dessa konstruktionsändringar orsakade av motorn för att generera 20 hk och därmed orsakar förändringen i modellbeteckning. A Pendelaxlar individuell bakhjulsupphängning med en tvärgående bladfjädrar användes tillsammans med DA-4: s framhjulsupphängning att ge 3 / 20 fyra hjul oberoende fjädring. Fyra versioner av den 3 / 20 var byggda: AM 1, AM 2, AM 3 och AM 4, där AM betecknas Automobil München.

Tillverkare BMW
Produktionsstart 1932
Produktion slut 1934
Montering Eisenach, Tyskland
Föregångare BMW 3 / 15
Efterträdare BMW 309
Layout FR layout
Motor (er) 788 cc (48,1 cu in) OHV rak-4[1]
Axelavstånd 84,6 i (2.149 mm)
Designer Alfred Urbening



Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners