Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: BMW 315 - 1934 -1937  (läst 3870 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10079
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
BMW 315 - 1934 -1937
« skrivet: oktober 20, 2009, 00:35:34 »
(uppgifter för Cabriolet B)
Års produktion: 1934 - 1937
Total produktion: 9765 (inklusive 242 BMW-315 / 1)
4x2 front motor rearwheel bil
Body ändringar (priser Reichsmark):
Sedan 2-dörrars, 4.881 byggda, 3750 RM
samma med taklucka, 1 inbyggd,? RM
Cabrio-Limousine 2-dörr, byggd 1378, 3.950 RM
Cabriolet 4-light, 2281 byggdes, 4400 RM
Sport-Cabriolet 2-sits, 20 byggda, 4.750 RM
4-sitsig öppen (Tourer), 137 byggda, 4100 RM
Sport 2-sits öppna, 230 byggdes, 5200 RM
Chassi, 837 byggt? RM
Motor: 34hp/4000rpm (315 / 1 - 39hp), 6-cyl 4-takts OHV, 1490cc
Borrning / slag: 58/94 mm
Kolvar typ och material:?,?
Kompressionsförhållande: 5,6:1
Längd: 3.875 mm (315 / 1: 3800 mm), bredd: 1440 mm (315 / 1: 1500 mm), höjd:? Mm
Axelavstånd: 2400 mm, avslut 200 mm
Front spårvidd: 1153 mm, toe-in: 0 ... 3 mm, camber: 2o; Caster: 2o
Bakre spårvidd: 1220 mm
Svängradie:? M
Cold clearance mellan ventilspel och spindeln: intag 0,2 mm, avgas 0,2 mm (Check it var 5,000 km)
Förgasare: 2 förgasare typ Solex 26 BFVL (315 / 1 - tre Solex förgasare)
Dimension: Diffusor 20 (?) Mm; viktigaste jet 0,90 / 58; tomgång jet 0,50 mm
Tändsystem: batteri (Bosch, 6V), Batterikapacitet: 75 A * h
STRÖMBRYTARE-distributör type: Bosch VEG AS 174 (kanske är det också en Bosch VE6 AS 174, men VEG är ok)
Kontakt clearance: 0,4 mm
Generator typ: Bosch RG90/6x1500 RS1
Starter type: Bosch BGC 0,5 / 6 RS28
Tändstift typ: DM 175 / 1 (BMW 315 / 1: DM225); thread: M 18; electrode clearance: 0,5 ... 0,6 mm
Cylinder Tändningsföljd: 1-5-3-6-2-4
Koppling: enda skylt
Kopplingspedal clearance: 20 ... 30 mm
Växellåda: 4 växlar (med synkroniserad III och IV)
Nyckeltal: Jag - 4,08; II - 2,35; III - 1,52, IV - 1, bak - 3,5
Differential ratio: 5,15: 1 (BMW 315 / 1 = 4,38: 1)
Front suspension: med en fjäder
Rear suspension: den 2 längsgående semielliptical Springs
Mekaniska all-hjul sko bromsar
Normal fotled av ventilator bälte:? Mm
Vikt: 820kg (315 / 1 - 780kg)
Maximal hastighet: 105 km / t (315 / 1 till 125 km / t)
Climb: 38 grader
Däck: 5,25-16 inches
Däcktryck: fram: 1 ... 1,1 atm.; Bak: med 2 personer: 1,2 atm, med 4 personer 1,4 atm.
Bränsletank volym: 35 L (315 / 1: 40 L)
Bränsleförbrukning: 9-11 L/100km (315 / 1 - 10 l/100km)
Kylsystem kapacitet: 7,5 ... 8 L
Olja Carter kapacitet: motor 4 L, växellåda 0,75 L; differential 0,75 L






















BMW DIXI sport










Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners