Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: BMW 327 - 1937-1941  (läst 3103 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10077
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
BMW 327 - 1937-1941
« skrivet: oktober 20, 2009, 23:19:18 »
(data för före kriget modell)
Års produktion: 1937-1941 (1949-1955 BMW/EMW-327/2)
Total produktion: 1376 före kriget
(1937 - 14, från 1.938 till 747, från 1.939 till 369, 1940/41 - 246)
4x2 2 +2- sitsig cabriolet idrott eller sport coupe
Motor: BMW 327, 55hp/3750rpm (327 / 2 - 57hp/3750rpm), 6-cyl. 4-takts OHV, 1971cc
Längd: 4500 mm, bredd: 1600 mm, höjd: 1430 mm
Axelavstånd: 2750 mm, väg clearance: 200 mm
Front spårvidd: 1300 mm, toe-in: 0 ... 2 mm, camber: 1o;
Caster: 0,5 ... 1,5o
Bakre spårvidd: 1300 mm
Svängradie: 5,25 m
Borrning / slag: 66/96 mm
Kolvar typ och material:?,?
Cold clearance mellan ventilspel och spindeln: intag - 0,3 mm, avgas - 0,3 mm
Kompressionsförhållande: 6,3: 1
Förgasare: två Solex 26BFLH
El: 6 Volt, batterikapaciteten - 75 A * h
STRÖMBRYTARE-distributör type: VE6/BS-174; kontakt clearance: 0,4 mm
Generator typ och effekt (W): RG 90 / 6 1500RST
Starter och maskinstyrka: BGC0, 5 / 6 RS28, 0,5 hp
Tändstift type: DM175 / 1, 18mm, electrode clearance: 0,6 ... 0,7 mm
Cylinder Tändningsföljd: 1-5-3-6-2-4
Koppling:?
Kopplingspedal clearance: 20 ... 30 mm
Växellåda: Zahnradfabrik, 4-växlad (synkroniserad) + back
Nyckeltal: I - 4,3, II - 2,18, III - 1,30, IV - 1, back - 3,44
Differential ratio: 3,9, 4,55: 1
Front suspension: oberoende
Rear suspension: stela, om semielliptical bladfjädrar
Hydrauliska all-hjul sko bromsar
Normal fotled av ventilator bälte: 20 mm
Vikt: 1100 kg
Maximal hastighet: 115-125 km / t (327 / 2 - 130km / h)
Climb: 32o
Däck: 5,50-16 inches
Däcktrycken (atmosfärer): front - 1,5, bak - 1,5 ... 1,7
Bränsletankskapacitet:? Ltr
Bränsleförbrukning: 10,8 Ltr/100km
Kylsystem kapacitet:? L
Olja Carter kapacitet: motor -? L; växellåda -? L; differential -? L































Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Ghostrider

  • Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 490
  • Karma: +0/-0
SV: BMW 327 serien 1937-1941 med bilder!
« Svar #1 skrivet: oktober 20, 2009, 23:22:23 »
En riktig nostalgitråd, Alain...utmärkt jobb som alltid!!

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10077
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
SV: BMW 327 serien 1937-1941 med bilder!
« Svar #2 skrivet: oktober 20, 2009, 23:29:19 »
Tack! jag har några till.
Jag tror att med BMW modeller, vi slår ut Ap  ;D
De har inte eller de gamla BMW.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Gemini__

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 3257
  • Karma: +20/-0
  • Kön: Man
SV: BMW 327 serien 1937-1941 med bilder!
« Svar #3 skrivet: oktober 20, 2009, 23:34:12 »
Trevligt med att gå tillbaka till rötterna lite, bra jobbat!
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

 

Reklampartners