Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Alpina B6 3,5 1986-1990  (läst 3096 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10079
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Alpina B6 3,5 1986-1990
« skrivet: oktober 27, 2009, 08:36:33 »
BMW Alpina B6 3,5 1986-1990.
 
 På denna sida finns Några bilder och information om en av mina favorit vintage bilar, Alpina B6 3.5S. Denna bil är Mycket sällsynt. Den tillverkas i 62 enheter Bara, Mellan augusti 1986 och december 1990. Den B6 3.5S Bygger på M3 chassi legendariska BMW E30 M3. Motorn är en modifierad Alpina BMW 3,5 liters rak sexa med 254 hk och 320 Nm. Föreställningen 0-100 km / t är ca. 6s. Bilderna nedan är från Några engelska bilar.

 Den Alpina B6 3.5S
 Många anser Att den första generationen BMW M3 är den bästa bilförare som någonsin byggts av BMW. Men M3 byggdes mycket Konkurrens mer för och Allvarliga väg ett För daglig transport med det rå fyrcylindrig motor, vilket inte alls Lika smidig som en rak sexa. M3-baserade Alpina B6 3.5S, Vilket Anses Vara en av Alpina bästa insatser någonsin, med hade det bästa av världar Båda utförandet av de kraftfulla och smidig 3,5 liters sexcylindrig motor blandas med Hanteringen kapacitet M3. Tyvärr Endast 62 bilar tillverkades mellan augusti 1986 och december 1990.

 Motor / Växellåda
 Alpina Använder sin egen version av BMW: s stora 3,5 liter kön i den lilla 3-serien kropp. Detta gör bilen 125kg tyngre en A / C utrustad standard M3. Alpina har modifierat topplock, i förbränningsrummen, försedd ljusare, Högre Kompression Mahle kolvar, en ny Kamaxel och Ett nytt avgassystem Att göra motorn ger 254 hk vid 5.900 varv / min och 320 Nm vid 4,000 varv / minut. En Getrag 5-växlad enhet med en "sportgetriebe" ersätter standard växellåda med första växeln ner till vänster, även kallat en dogleg Växellåda.

 Uppskov / Bromsar / Hjul
 Den B6s delar chassi med Standarden M3, som Anses ha förmodligen det bästa chassit någonsin byggts av BMW. Den enda Skillnaden är Att B6s är utrustad med främre fjädrar från A / C-utrustad M3's. Dessa är lite styvare för Att hantera den extra vikt. Bromsarna är standard M3 bromsar. Varumärket Alpina-hjulen är 20-ekrade 16 "x8" Både fram och bak med 225/45 däck, 17 "som ett alternativ.

 Interiör / Exteriör
 Sätena har ersatts med Recaro ex med blå Rander och gröna. Ratten är läderklädd. Den Speedo har bytts ut och det finns nya digitala instrument. Den yttre förändringar omfattar en ny frontspoiler, Bakspoiler, hjulen och de frivilliga Alpina Rander.

 uppträdande
 Alpina hävdade en 0-100 km / t tid på 6,6 sekunder (Samtidigt som E30 B6 3.5). Men Enligt Sports Car International Test av B6 3.5S kund accelerera 0-100 km / t på bara 6 sekunder, 0-160 km / t på 14,6 sekunder, 0-200 km / t på 26,2 och hade en toppfart 253 km / h. Det är 5 km / t Snabbare än BMW: s slutgiltiga M3, M3 Sport Evolution.


 













 








Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Gemini__

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 3257
  • Karma: +20/-0
  • Kön: Man
Re: BMW Alpina B6 3,5 1986-1990
« Svar #1 skrivet: oktober 27, 2009, 11:57:38 »
Underbar vagn!

Bra sammanfattat dessutom.
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

 

Reklampartners