Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: BMW 320 1937-1938  (läst 3673 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10077
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
BMW 320 1937-1938
« skrivet: oktober 20, 2009, 08:14:46 »
Års produktion: 1937 - 1938
Total produktion: 4.185 enheter
4x2 4-5 sits, 2-dörr 4-light limousine, cabriolet B
Motor: BMW 320/45 - 45hp/3750rpm, 6-cyl 4-takts OHV, 1971cc
Längd: 4500mm, bredd: 1600mm, höjd: 1600mm
Hjulbas: 2750mm, clearance: 200mm
Front spårvidd: 1160mm, toe-in: 0-2mm, camber: 1o30 '- 2o; Hjul: 2 - 3o
Rear Track: 1300mm
Svängradie: 6,5 m
Borrning / slag: 66/96 mm
Kolvar typ och material: MEC, aluminiumlegering LegEC-124
Cold clearance mellan ventilspel och spindeln: intag - 0.3mm, avgaser - 0.3mm
Compression ratio: 6:1
Förgasare: Solex 30 BELV
Mått: Diffusor - 23mm; viktigaste jet - 112.5/58 för villkorad enheter; tomgång jet - 0.45mm, förrätt mekanism jet - 160 i villkorlig enheter
Tändsystem: batteri (Bosch, 6V), batterikapaciteten - 77 A * h
STRÖMBRYTARE-distributör type: VF6/BR-322; kontakt clearance: 0,4 mm, rotorn roterar medurs
Generator och maskinstyrka: RG90 / 6 1500RST
Starter och maskinstyrka: BCG0.5 / 6 RS28, 0.5hp
Tändstift type: DM175 / 1, 18mm, electrode clearance: 0,6 till 0,7 mm
Cylinder Tändningsföljd: 1-5-3-6-2-4
Koppling: Torr enda skylt
Kopplingspedal clearance: 20-30mm
Växellåda (av Hurt eller Zahnradfabrik): 4 hastigheter
Nyckeltal: I - 3,70, II - 2,21, III - 1,57, IV - 1, bak - 3,70
Differential ratio:?, Vinkelväxel med spiral tand
Front suspension: oberoende
Rear suspension: Hela axeln torsion shafrs eller 2 längsgående semielliptical Springs
Hydrauliska all-hjul sko bromsar
Normal fotled av ventilator bälte: 20mm
Vikt: 1100kg
Maximal hastighet: 115 km / t
Climb: 40 grader
Däck: 5,50-16 inches
Däcktrycken (atmosfärer): front - 1,8, bak - 2.0
Bränsletank: 50 L
Bränsleförbrukning: 9,5 L/100km
Kylsystem kapacitet: 7,5 l
Olja Carter kapacitet: motor - 4,0 L; växellåda - 0,75 L; differential - 1,25 L
BMW-320 skiljer sig från BMW-321 mer smala framhjul spår och av en annan riktning dörrar öppnas.


65k b / w BMW 320 Cabriolet är från Yu.A.Halfan 's bok: "Beskrivning av utländska företag bilar konstruktion", Moskva, 1948. Verkar denna ovanliga panorama vindruta är original.


12k BMW 320 Cabriolet är från boken "AZ av bilar av 1930-talet" av Michael Sedgwick & Mark Gillies, Bay View Books Ltd






Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners