Beror lite på vilken offset fälgarna har, på den tiden jag körde bil med bultmönster 4x100 så fanns det vad jag minns en 6 - 7 bilar som hade samma bultmönster.
Audi 80,BMW E30, Honda Civic, Honda Prelude, Opel Kadett, Opel Calibra och Volkswagen Golf/Jetta.
Det gick fint med Calibra fälgar på en Honda Civic och Kadett fälgar på en Audi 80, hade kompisar som körde med detta nämligen. Dock krävde kadett fälgarna en centrumring för att sitta riktigt bra på Audin. För skojs skull provade vi även med VW GTI fälgar på en 320i -87 men det fungerade inte alls, minns inte om hjulet hamnade för långt ut eller in i hjulhuset.
Så förutom bultmönstret är det två mått till du måste ta hänsyn till, offseten (ET) och centrumhålets diameter. Är centrumhålet för stort är det oftast inga problem att hitta en centrumring att stoppa dit, för litet, ja då blir det ju givetvis mer problem. Man skall vara noga med centrumhålet för det är detta som balanserar hjulet på bilen, bultarnas uppgift är endast att se till att du inte tappar hjulet.
Det finns förklaringar med bilder på vad offset måttet är på nätet om du söker men enkelt förklarat så är det måttet mellan anläggningsytan på fälgen och centrum på fälgens bredd. Så om offseten (ET) är 0 så ligger anläggningsytan exakt mitt i fälgbanans bredd. Är ET måttet 42 så är anläggningsytan 42 mm längre ut från fälgbanans mitt vilket gör att hela hjulet kommer längre in i hjulhuset.
Hittade en enkel förklaring här,
https://www.falginfo.se/inpressningsdjup-et/