Års produktion: 1936 - 1941
Total produktion: 15.949 enheter
4x2 4-5 sits, 4-dörrars 6-ljus limousin (oftast), 4-sits (eller sällan 2-sits) cabriolet
Motor: 50hp/3750rpm, 6-cyl 4-takts OHV, 1971cc
Längd: 4600mm, bredd: 1600mm, höjd: 1600mm
Hjulbas: 2870mm, clearance: 220mm
Front spårvidd: 1300mm, toe-in: 0-2mm, camber: 1degree; Caster: 0degree30 "- 1degree30"
Rear Track: 1400mm
Svängradie: 6.0m
Borrning / slag: 66/96 mm
Kolvar typ och material: MEC, aluminiumlegering LegEC-124
Cold clearance mellan ventilspel och spindeln: intag - 0.3mm, avgaser - 0.3mm
Compression ratio: 6:1
2 förgasare Solex, vertikal
Mått: Diffusor - 20mm; viktigaste jet - 100/56 för villkorad enheter, tomgång jet - 0.45mm
Tändsystem: batteri (Bosch, 6V), batterikapaciteten - 77 A * h
STRÖMBRYTARE-distributör type: VE6/AS-174; kontakt clearance: 0,4 mm, rotorn roterar medurs
Generator och maskinstyrka: RG90 / 6 1500RST
Starter och maskinstyrka: BCG0.5 / 6 RS28, 0.5hp Tändstift type: DM175 / 1, 18mm, electrode clearance: 0,6 till 0,7 mm
Cylinder arbetsorder: 1-5-3-6-2-4
Koppling: Torr enda skylt
Kopplingspedal clearance: 20-30mm
Växellåda (av Hurt eller Zahnradfabrik): 4 hastigheter
Nyckeltal: I - (3.85/3.62/3.75), II - (2.38/2.52/2.28), III - (1.54/1.51/1.54), IV - (1/1/1), bak - (3.44/3.67/4.02 )
Differential ratio: 4,875, vinkelväxel med spiral tand
Front suspension: oberoende
Rear suspension: Hela axeln torsion shafrs eller 2 längsgående semielliptical Springs
Hydrauliska all-hjul sko bromsar
Normal fotled av ventilator bälte: 20mm
Vikt: 1100kg
Maximal hastighet: 115 km / t
Climb: 40 grader
Däck: 5,25-17 inches
Däcktrycken (atmosfärer): front - 1,5, bak - från 1,5 till 1,7
Bränsletank: 60 L
Bränsleförbrukning: 10,2 L/100km
Kylsystem kapacitet: 7,5 l
Olja Carter kapacitet: motor - 3,5 L; växellåda - 1,25 L; differential - 1,00 L
(74k) is standard limousine,
(92k) picture shows 2-seater sport cabriolet,
13k image of sunshine (sliding roof) limousine
57k b/w image of 4-door 4-some cabriolet
2 photos of 2-door 4-seater cabriolet