Det är en riktigt snygg fälg så jag förstår att du gillar dem. Vad gäller att inte klarlacka efter renoveringen så funkar det, men du får kämpa som f-n varje gång du tvättar bilen. Bromsdamm och annan smuts sätter sig hårt! Man får nästan räkna med en polering vid varje tvätt för att hålla skicket på den råa ytan.
Jag hade nämligen en uppsättning Rondell 58 (också en j-kla snygg fälg!) på en av mina BMW jag haft. Vid köp var de rejält oxiderade på fälgbanorna. Tog bort klarlacken med Bums färgborttagning och högtryckstvätt och polerade upp fälgbanorna. Ett j-kla jobb att polera...
Centrumen var ok så där gjorde jag inget. Men underhållet på de olackade fälgbanorna gjorde att jag till slut bytte bort hjulen mot E34 M5-fälgar istället.
Med tanke på de priser du uppgett för renovering av dina fälgar och det underhåll som kommer att krävas i fortsättningen hade jag antingen renoverat enbart fälgbanorna själv alt. köpt nya fälgar, exempelvis Rondell 58 som du faktiskt får för lägre pris per st. än att renovera de du har. En 8.5x18 ligger på ca 2300kr/st hos Schmiedmann.
Min gamla kärra med Rondell 58, 8.5x17 fram och 10x17 bak: