Motorerna ser exakt lika ut utv. bortsett från att volymen brukar stå på insuget någonstans, men det är ju lätt att slipa bort. Det skiljer heller inte överdrivet mycket i effekt och vrid så det är nog ganska lugnt med besiktningen.
På tiden när jag körde E30 320i med M20B25 hade jag aldrig några bekymmer med besiktningen. Det är samma sak där, det ser lika ut på ytan.
E23 är en härlig vagn med tonvis av karaktär. Har själv haft en 728i en gång i tiden. Bra att veta kan vara är att den inte delar så mycket delar med E24/E28 vilket man kanske tror. Det kan göra att det kanske är lite dyrare och svårare att få tag på reservdelar den dagen det behövs. När jag hade min hade jag ännu inte upptäckt tyska ebay, det finns kanske gott om delar där? Observera dock att det finns delar, jag hade inga problem att hitta till min, men utbudet är mindre än till ovan nämnda syskon. Fälgar är dock samma, men chassie är helt annorlunda för att nämna exempel.
Jag sänkte min genom att kapa två varv på fjädrarna fram, bak behövdes inte. Den var redan låg där. Markfrigången blev ingen jättehöjdare med denna lilla sänkning. Kan vara bra att veta om du är sugen på att köra den lägre.
En M30 ska varva piggt på toppen, gör den inte det är kammen sliten.