0 medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.
Snart är det vår och du kan åka ut och smiska kurvor igen.
Gott med en kafepaus!
Davve, du kommer bli farlig på banorna framöver
Ser ut va ett roligt projekt speciellt köra bana Jag satt o kika igenom hela tråden och undrar hur första väghållningskittet va? Funkade det bra på gatan?
Hehehe d va nästa tips ja tänkte på o lätta svänghjul. Gjorde underverk på gamla sugissar för i tiden då vi dönade runt me förgasare Kul att andra har samma problem ja hinder som jag jag renoverar hela min övervåning samtidigt som ja fipplar me mitt projekt BlackEdition. Tänkte göra klart bilen te den 26.maj Bimmers Of Sweden på Mantorp, men tror inte ja blir klar te dess men ska dit me bilen ändå. Nästa vecka ska ja börja fippla me min bil igen då ska d svarta innertaket in, coilissarna på, o lite annat smått o gott får se va man hinner me.
Glömde svara på frågan om väghållningskittet! Det fungerar perfekt på gata och vanliga gatdäck, komforten försvinner till ganska stor del men bilen känns bra mycket piggare när det svänger, det blir stor skillnad mot original. Kan faktiskt rekommendera detta för gata, oerhört prisvärt om man köper det billigt från Tyskland som jag gjorde. Mitt har suttit på bilen i nästan tre år, gått en kanske 250 mil på bana, 1000-1500 mil gata inkl. en vinter. Fungerar som det ska ännu. Lacken försvinner dock fort från fjädrarna och det är numera rostiga och fula.För bana? Njaee, beror på vilka krav man har. Räkna med att dina krav höjs efter varje banträff! Det är kul att köra med detta chassie på bana men med de ökade grepp som R-däck ger så är chassit för mjukt. Så för bana, köp rätt från början.