Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: BMW/Alpina B10 V8 #121  (läst 32399 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alecci

• Fullt Medlemskap
  • Antal inlägg: 49
  • Kön: Man
SV: BMW/Alpina B10 V8 #121
« Svar #75 skrivet: september 01, 2010, 21:05:29 »
Onsdagen 1 september 2010:[/i]

Det blev dags för en till liten uppdatering lite snarare än jag trodde.

Eftersom jag är jäkligt trött på att köpa en ny vinterbil (i princip varje år) som bara för med sig problem och merkostnader när de på olika sätt går sönder (i princip hela tiden) så beslutade jag och sambon oss för att köpa en ny bil... En sprillans ny alltså.

Istället för att skicka Alpinan på reparation så lades de pengarna som kontantinsats. Inget mer kommer alltså hända med Alpinan förrän man lyckats spara ihop en ny slant och det lär nog dröja till våren. Alpinan står alltså hädanefter i vinteride.

Den bil som hädanefter kommer stå på garageuppfarten är en Mitsubishi Lancer SportBack 1.8 Mivec FFV Business:

Bilen är fullutrustad med undantag av naviagtionssystem.

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3747
« Svar #76 skrivet: september 01, 2010, 21:43:22 »
Trist läge med Alpinan men självklart vet du bäst när det gäller det aktuella läget.

Då blev det en Lancer Sportback istället!

Utloggad Alecci

• Fullt Medlemskap
  • Antal inlägg: 49
« Svar #77 skrivet: september 01, 2010, 22:12:01 »
Trist läge med Alpinan men självklart vet du bäst när det gäller det aktuella läget.

Då blev det en Lancer Sportback istället!

Inte "istället"... Snarare "också".

Alpinan ska fortfarande vara körbar till våren. Det lär inte bli någon försäljning av och följaktligen ingen B12:a, men det kan jag leva med. Istället för en B12 och strulande vinterbilar kommer jag att ha en B10 och en sprillans ny bruksbil.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #78 skrivet: september 02, 2010, 00:26:00 »
Det är rätt som du säger, ofta en vinterbil kosta mer än vad det smaka.
Grattis för den Mitsubishi, verkar vara en bra familjebil, trevligt att du behåller Alpinan då har du den kvar till nästa säsong.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
« Svar #79 skrivet: september 02, 2010, 19:27:23 »
Jag gillar senaste Lancern, designen är verkligen egen och den ser kaxig ut, fjärran från anonyma tråkiga tvålkopps-japaner.  :)

Och tack för att ni skrämt upp mig gällande strulande billiga skit-vinterbilar, nu när jag bestämt mig för att skaffa just en sådan.  ;)
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad BMW-Båstad

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 196
  • För BMW Entusiaster - Bimmerpower.org
    • Causika Holding
« Svar #80 skrivet: september 02, 2010, 21:43:54 »
Haha jag hade också precis tänkt införskaffa mig en billig vinterbil typ BMW 750 men jag tog lärdom av vad du skrev Alecci så nu får vi kanske omvärdera planerna igen.
Lycka till med Lancern ser fräck ut. Får man in en hund där bak i skuffen så är det en klar konkurrent till BMW 1 serie.

Reklampartners