Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Apples datorer  (läst 15736 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10079
  • Kön: Man
Apples datorer
« Svar #30 skrivet: oktober 03, 2012, 22:53:29 »
Jag inte har Mac men om jag klickar på knappen f11 längst upp på tangenten, det som finns längst upp och längst ner på skärmen gå bort, när jag vill ha tillbaka klickar jag igen på f11, det kanske gör på samma sätt på en Mac eller?

Det kontiga är att det händer på 2 olika Mac samtidigt.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
    • malvefors.se
Apples datorer
« Svar #31 skrivet: oktober 04, 2012, 18:12:08 »
Fredrik eller någon annan som kan svara vad som hänt......när man för upp muspilen till överkant, då breddas det som är över och under webbläsarfönstret...ok..det är som det ska på MB Air, men jag finner inte symbolen till höger under läsare...symbolen som man klickar på för att komma till sina favosidor som är lagt under ordet Populära. Var har den tagit vägen,.....likaså på den stationära iMacen. M.a.o så hittar jag inte min massor av favosidor.

Det konstiga är att det skett på båda Macarna samtidigt.
I dagarna två så har det skett uppdateringar av iPhoto och Aperture...har det skett nått konstigt i och med nedladdningen tro??

Hoppas att det förstås vad jag menar?

Jag är inte alls med på vad du menar faktiskt, menar du helskärmsläget? Favoriter är nog något som jag inte använder för mina Bokmärken ligger kvar precis som de gjort tidigare. Att du uppdaterat iPhoto och Aperture påverkar ju inte din webbläsare, vilken du nu kör på. Jag kör Safari så det är kanske därför jag inte har några favoriter?
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Leif L

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 538
    • www.e28klassiker.se
Apples datorer
« Svar #32 skrivet: oktober 05, 2012, 11:22:35 »
Jag är inte alls med på vad du menar faktiskt, menar du helskärmsläget? Favoriter är nog något som jag inte använder för mina Bokmärken ligger kvar precis som de gjort tidigare. Att du uppdaterat iPhoto och Aperture påverkar ju inte din webbläsare, vilken du nu kör på. Jag kör Safari så det är kanske därför jag inte har några favoriter?

Tack för visat intresse, men igår kväll satt jag omkring 2 timmar med support från Apple. Det blev en lösning av diverse problem som jag kanske var orsak till. Har inte avsikt här att berätta hela hjälp proceduren, för det blir alldeles för omständigt och långdraget. Men det kan bli så att båda datorerna får samma fel om man har detta iCloud om jag förstått det rätt. Så nu är allt frid och fröjd att använda båda igen.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10079
Apples datorer
« Svar #33 skrivet: oktober 05, 2012, 12:14:13 »
Trevligt att du fick ordningen på problemet, man lär alltid sig på någonting nytt. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
    • malvefors.se
Apples datorer
« Svar #34 skrivet: oktober 05, 2012, 23:07:34 »

Tack för visat intresse, men igår kväll satt jag omkring 2 timmar med support från Apple. Det blev en lösning av diverse problem som jag kanske var orsak till. Har inte avsikt här att berätta hela hjälp proceduren, för det blir alldeles för omständigt och långdraget. Men det kan bli så att båda datorerna får samma fel om man har detta iCloud om jag förstått det rätt. Så nu är allt frid och fröjd att använda båda igen.

Jo med iCloud kan man ju få det mesta synkroniserat mellan sina Apple enheter, grymt bra när allting funkar men kanske mindre bra om man råkar göra fel någonstans och sedan synkas detta felet till resten av iprylarna.

Kör själv med synk på adressbok och kalender via iCloud, helt suveränt.
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Reklampartners