0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: Mixtus skrivet oktober 28, 2009, 16:17:55När jag får tid tänkte jag försöka skriva en kort sammanfattning om att köpa bil i USA. I avvaktan på detta är forumets medlemmar välkomna att höra av sig med frågor så lovar jag att svara så gott det går. Jag bor och jobbar i USA och kan kanske hjälpa till med några av de vanliga frågorna.Super! Själv är jag väldigt nyfiken på detta, då jag förhoppningsvis skall åka dit i 6 månader nästa år. Och i så fall skall det handlas bil! Det jag funderat över är vad som gäller för en svensk som ska köpa "bruksbil" för att ha under tiden man är i USA. Har hört att detta blev svårt efter 9/11?
När jag får tid tänkte jag försöka skriva en kort sammanfattning om att köpa bil i USA. I avvaktan på detta är forumets medlemmar välkomna att höra av sig med frågor så lovar jag att svara så gott det går. Jag bor och jobbar i USA och kan kanske hjälpa till med några av de vanliga frågorna.
Jag kommer ha fast adress, skall dit och studera 1-2 terminer av min högskoleutbildning. Uttagningen är inte klar än men USA är mitt mål i alla fall.Så det hade varit riktigt kul att ha en egen bil och kunna ta sig runt och se så mycket av landet, den chansen får man kanske inte igen så att säga. Om man väljer rätt bil kanske försäkringen blir hanterbar? Sen underlättar det ju otroligt mycket om man skall jaga runt efter det perfekta exemplaret att skeppa hem till Sverige.
Nu har jag fått besked, kommer i höst åka till Oklahoma!
Oklahoma - då kan du lämna dunjackan hemma, men glöm inte att packa ner bibeln.
Kul, ser fram emot dina rapporter därifrån. Köp något manligt ur-amerikanskt jänkejärn.
Hoppas att du har datorn med dig!
Låter trevligt. Vad ska du göra där månntro? Studier el. jobb kanske?
Vi ser fram mot täta reserapporter!