Lite mer ypplysning och bilder
Som jag berättade innan, jag inte var i Thailand för att sola på ett attraktivt turistområde, jag var där med min fru som är därifrån.
Vi blev hämtad av min fru syster och hennes man vid flygplatsen i Bangkok och körde vidare ca 17 mil Syd-Öster om Bangkok.
Eftersom huset var tom, första dag fick vi att handla viktiga saker som man är vid behov, som tur, eftersom vi kom i Thailand på morgonen, alla affärer var öppet.
Vi köpte en komplett dubbelsäng för att kunna sova gott på natten, färg tv, tv möbel, skyl/frys, soffa, matbord med 6 stolar, klädskåp till sovrummet, tillbehör till köket och badrum.
Allting kom automatiskt hem i kartonger efter ett par timmar och monterades på plats av leverantörer, man behövde göra någonting själv, bara titta på.
Den viktigast att inte glömma var att köpa mat och fylla på skylskåpet.
När vi kom tillbaka från alla affärer var jag helt slut och ville bara en sak! Sova.
Ni kan tänka er hur bra vi sov på natten efter sammanlagd 13 timmar flygresan plus halva dag som gick till att köpa saker och ting.
Vi beställde gardinner (speciellt beställning), 2 män kom hem för att ta måttet på alla fönster och kom tillbaka efter några dagar med dess plus stångar och la allting på plats.
Vi även beställde snygga galler till alla fönster och dörrar mot tjuvar, man vet aldrig vad som kan hända och måste vara beredd i fall att!
Vi höll på att jobba varje dag med huset som är nu färdigt.
Nu är det bara staketer bakom huset och framför mot gatan plus en elektrisk grind (6 meter bredd) som man kan öppna med fjärkontroll och ett garage till bilen.
Några bilder på huset.
Så var huset den 2a mars 2011
Så ser huset ut idag den 23 april 2011, det tillkommer lite målning på olika platser.
Montering av galler på alla fönster mot tjuvar.
Vit broderade gardiner
Mycket snygga silk gardiner, hand gjorda efter beställning.
Tomten vid sida om huset innan städningen.
Tomten vid sida om huset efter städningen.
Tomten framför huset innan städningen.
Tomten framför huset efter städningen.
Detta krävde 12 lastbilar med blandad jord, cement och grus plus maskiner för att plana och platta terrängen.
Eftersom kommunen höll på att jobba med gatan passade jag på att fråga en arbetare om han kunde plana och platta terrängen, han ville har 400 Barth för det (ca 80 :-), kunde inte säga nej, det var klart på 2 timmar.