Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Tips på ny laptop  (läst 10650 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johan Sunesson

• Gäst
Tips på ny laptop
« skrivet: september 20, 2010, 21:19:53 »
Jag tänkte övergå från stationär dator till laptop istället. Någon som har några bra tips?

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3747
  • Kön: Man
SV: Tips på ny laptop
« Svar #1 skrivet: september 20, 2010, 22:36:46 »
Det hänger ju lite på vad du skall ha den till. Det ställs ju lite andra krav om du skall använda den som speldator t ex. Vad har du för budget?

Utloggad Jonne_racer

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 173
« Svar #2 skrivet: september 20, 2010, 23:03:41 »
Jag har nyligen konverterat från PC till Mac och är mycket nöjd.
Allt flyter på bra och gillar gränssnittet.
Finns dom flesta program till Mac också, men ska du spela på datorn är det PC som gäller.
Mac har mycket att ta igen på den fronten.
Det gäller i och för sig stationär men Macs bärbar har fått mycket bra kritik och sen ser dom mycket trevligare ut än en PC.
http://www.apple.com/se/macbookpro/
Visserligen får man betala en rejäl slant. Men man får vad man betalar för och Macen brukar hålla sig bra i pris när det är dags att sälja.
Bmw 550iAM -06 Carbonschwarz metallic

Johan Sunesson

• Gäst
« Svar #3 skrivet: september 20, 2010, 23:16:16 »
Spel är inte aktuellt för min del. Föredrar dock PC och gärna med så stor skärm som möjligt. Budget ligger väl på 5-10000:-.

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
« Svar #4 skrivet: september 24, 2010, 10:16:26 »
MediaMarkt har några i sitt senaste utskick...

emachines - 3333:- 15.6" skärm

Sony - 6990:- 15.6" skärm

Acer - 8990:- 15.6" skärm

OnOff

• Gäst
« Svar #5 skrivet: september 28, 2010, 19:02:09 »
Jag kan tipsa dig om en HP-dator som finns på OnOff. HP G62-A31SO pris 6444:-. 15.6" skärm, 500GB hårddisk, 4 GB internminne.

Niklas

• Gäst
« Svar #6 skrivet: oktober 12, 2010, 23:20:09 »
Är det nåt speciellt man skall tänka på med laptop? Jag har bara haft stationär dator tidigare. Är dom inte lite känsligare när det gäller kylningen?

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
« Svar #7 skrivet: oktober 12, 2010, 23:28:08 »
Njae, jag vet inte riktigt vad du tänker på? Kylningen kan innebära ett problem, en del blir väldigt varma. Det gäller särskilt om man spelar mycket spel eftersom maskinen får jobba rätt hårt då.

Du får naturligtvis en lite mindre skärm såvida du inte för tillfället kör med 15" skärm.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10077
« Svar #8 skrivet: oktober 12, 2010, 23:46:16 »
Köpte en ny Compakt 615 med 15,6 skärm för 6 månader sen för 3000:-, hon är mycket nöjd och den fungerar hur bra som helst.
Gå kolla på Elgiganten, de har bra priser just nu.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Johan Sunesson

• Gäst
« Svar #9 skrivet: november 10, 2010, 19:01:08 »
Jag kan tipsa dig om en HP-dator som finns på OnOff. HP G62-A31SO pris 6444:-. 15.6" skärm, 500GB hårddisk, 4 GB internminne.

Jag köpte den HP-datorn för några veckor sedan. Fungerar finfint.

Utloggad franke

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1109
  • E61 520d M-sport
    • Carstuff.se
« Svar #10 skrivet: november 10, 2010, 22:34:00 »
Köpte en ny Compakt 615 med 15,6 skärm för 6 månader sen för 3000:-, hon är mycket nöjd och den fungerar hur bra som helst.

Jag har samma, den har fungerat riktigt bra.
Dock går fläkten ganska ofta och hörbart, tror det är dags att öppna den och göra rent fläkten från damm.

Dock är jag vansinnigt sugen på att skaffa en Macbook Air, då jag tycker min är lite för tung för att släpa runt på i axelväskan.
Driver webshopen www.carstuff.se

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10077
« Svar #11 skrivet: november 10, 2010, 22:53:45 »
Den hon använder (min fru) är väldigt tyst och är mycket nöjd med den, ska också damma av den.
Idag köpte jag en Toshiba Satellite, verkar vara mycket fin också.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad franke

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1109
  • E61 520d M-sport
    • Carstuff.se
« Svar #12 skrivet: februari 13, 2011, 03:26:29 »
Ett tips till er som köper ny laptop:
Jag köpte själv en Acer i mellandagarna. Tyckte den var lite seg trots bättre spec än min gamla, så jag kollade antalet processer igång (tryck CTRL-ALT-Delete) och det var 96 st! usch. Samt att datorn kändes instabil och hängde sig ibland.

Acer (och många andra tillverkare) skickar med en massa skräp-program som man inte behöver, som ligger igång och tar kraft.

Så jag formaterade helt enkelt datorn och installerade Windows 7 rent dvs inte med någon återställning från dator-tillverkaren.

Det blev som en ny dator! ;D
Se dock till att innan du rensar datorn ladda ner drivrutiner du behöver från tillverkaren, främst för nätverk så du kan ladda hem resten av drivrutinerna.
Driver webshopen www.carstuff.se

Utloggad KlaraS

• Junior
  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 1
« Svar #13 skrivet: juli 19, 2011, 12:39:06 »
Jag tycker att du borde köpa en macbook pro. Är sjukt värt även om det är lite dyrare. Köpte en från http://www.proshop.se/ för ett tag sedan och är hur nöjd som helst. Har haft asus, hp, dell innan men det är alltid något som krånglar. Inte minst batteritiden som brukar dö efter 6 månader. Så jag tycker att du borde köpa en mac ifall du ska ha bärbar annars kan du lika väl köpa en stationär, lovar att du inte kmr bli missnöjd.

Utloggad Leif L

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 538
    • www.e28klassiker.se
« Svar #14 skrivet: juli 20, 2011, 11:22:00 »
Jag är väldigt sugen på en iMac....både som bärbar och stationär.....skulle vilja höra mer av er som har, varför ni valde en mac istället för en PC.......och övriga omdömmen ??

Reklampartners