Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Svart bil, vita eller svarta fälgar?  (läst 10264 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Daniel

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 652
Svart bil, vita eller svarta fälgar?
« skrivet: oktober 18, 2010, 08:25:09 »
Har faktiskt funderat på att lacka mina 18" original styling 162 fälgar vita. Vad tycker ni? Står mellan valet helsvarta eller vita? Med vita risken är att bilen får rally-stuk men jag tror ändå att bilen kommer att se cool ut.
Behöver hjälp med photoshop. Fredrik verkar vara duktig. :)

I morgon blir det i alla fall att tona rutorna.
En bild från sida i fall nån kan hjälpa mig photoshopa med helsvarta och vita fälgar.
http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=18-011844L&y=2010&m=10&t=jpg&rand=3798&srv=img4

Kärlek växer inte på träd, den byggs i Bayern.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
SV: Svart bil, vita eller svarta fälgar?
« Svar #1 skrivet: oktober 18, 2010, 09:28:40 »
Här är original styling 162 fälg om det kan hjälpa Fredrik.
Personligen tycker jag att den är snygg som den är, vit med svart bil bli inte snygg isf svart om du absolut vill ändra färgen.

Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Daniel

• BMW Senior Medlem
« Svar #2 skrivet: oktober 18, 2010, 10:51:42 »
Här är original styling 162 fälg om det kan hjälpa Fredrik.
Personligen tycker jag att den är snygg som den är, vit med svart bil bli inte snygg isf svart om du absolut vill ändra färgen.

Tack Alain, men jag har redan skickat en länk på min bil för photoshop i första inlägget. Lättare att se då.  ;)

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #3 skrivet: oktober 18, 2010, 11:09:42 »
 Förmodligen klickade jag på ”svara” innan du ändrade ditt inlägg för att lägga in länken, under tiden letade jag efter rätt fälg och la ut den. ;D
Klart att man kommer att se lättare hur det ser ut med vit eller svart fälgar när bilen är med. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
    • malvefors.se
« Svar #4 skrivet: oktober 18, 2010, 17:34:57 »
Jag är lite svag för vita fälgar på svarta eller röda bilar men fälgen bör nog vara väldigt rallyinspirerad för att det skall se rätt ut.
Exempel.

BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
« Svar #5 skrivet: oktober 23, 2010, 13:20:32 »
Vit fälg kan lätt få ett lite rally/racing/bus-aktigt  utseende och jag vet inte om det är rätt på E91? Bortsett från det gillar jag verkligen vita fälgar. Även brons och guldfärgade är jag svag för. Jag hade absolut inte provat innan koll med photoshop.
Svart är jag inte heller någon större fantast av. Det får fälgen och gummit att smälta ihop till ett och ger ett klumpigt intryck många gånger. Svart fälg med pin-stripad kant kan dock fungera.
Vad kostar det totalt med av/påkrängning av däck + lackning? Kanske enklare och billigare att sälja de du har och skaffa en annan fälg?

Bara för att fresta med något som är skitsnyggt på en svart bil visar jag en bild på en av våra medlemmars läckra 1-serie.  ;)

BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #6 skrivet: oktober 23, 2010, 14:42:52 »
Verkligen snyggt med guld färgad fälg på en svart bil.
Jag skulle inte tveka om det om jag hade en svart bil.

Utloggad Daniel

• BMW Senior Medlem
« Svar #7 skrivet: oktober 23, 2010, 19:29:25 »
Vit fälg kan lätt få ett lite rally/racing/bus-aktigt  utseende och jag vet inte om det är rätt på E91? Bortsett från det gillar jag verkligen vita fälgar. Även brons och guldfärgade är jag svag för. Jag hade absolut inte provat innan koll med photoshop.
Svart är jag inte heller någon större fantast av. Det får fälgen och gummit att smälta ihop till ett och ger ett klumpigt intryck många gånger. Svart fälg med pin-stripad kant kan dock fungera.
Vad kostar det totalt med av/påkrängning av däck + lackning? Kanske enklare och billigare att sälja de du har och skaffa en annan fälg?

Bara för att fresta med något som är skitsnyggt på en svart bil visar jag en bild på en av våra medlemmars läckra 1-serie.  ;)

Jag vill inte sälja däcken, de är helt nya. Köpte dem för några veckor sedan. Hade egentligen funderat på nya 19" men nu blev jag tvungen att köpa nya däck till mina 18" och då får det bli 18".

Att av och påkränga däck har jag inga kostandsbekymmer med eftersom jag känner killarna som jobbar där och kommer undan billigt, därför tyckte jag det kanske vore kul och testa med att lacka mina befintliga och se resultatet innan jag slänger ut pengar på nya fälgar.

Gillade de guld-fälgarna men tror du det skulle se lika bra ut på en touring? Jag var inte heller till början så mycket för helsvarta fälgar, men har sett några svarta bilar med helsvarta och börjat gilla det mer och mer.

Däremot så behöver jag lite hjälp med photoshop som du säger innan jag väljer färg.  :)

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
    • malvefors.se
« Svar #8 skrivet: oktober 23, 2010, 19:46:29 »
Något i denna stilen blir det med vita fälgar.

BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Daniel

• BMW Senior Medlem
« Svar #9 skrivet: oktober 25, 2010, 19:38:49 »
Tack Fredrik.  :)
Jag tror jag hoppar över vita. Det får bli svarta.  :)

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #10 skrivet: oktober 25, 2010, 19:41:39 »
Kan tänka mig att det bli snyggt med svarta fälgar.
Får se bilderna när dom är påsatt.

Utloggad Daniel

• BMW Senior Medlem
« Svar #11 skrivet: oktober 25, 2010, 19:45:51 »
Kan tänka mig att det bli snyggt med svarta fälgar.
Får se bilderna när dom är påsatt.

Det får bli till våren.  :)

Reklampartners