Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Från bimmerforum.se till bimmerpower.org  (läst 6827 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
Från bimmerforum.se till bimmerpower.org
« skrivet: februari 12, 2011, 21:20:30 »
Från bimmerforum.se till bimmerpower.org

Under 2009 startades ett nytt forum, bimmerforum.se. Det forumet växte som ett litet barn men inte utan komplikationer. Det förekom ofta avbrott, från timmar till långa dagar.
Under sommar 2010 kom ett långt avbrott, 1 månad utan nyheter från vår fd. Admin (Kilroy),
När han kom tillbaka berättade han att han hade råkat ut för en ”svampförgiftning” och därav varit förhindrad att närvara på forumet.
Vi fick inte heller någon lägesrapport från Malabar som träffade honom under tiden, varför? Det är en bra fråga som vi inte fått något ärlig svar på än, underligt! Men därefter fick jag bevis att Malbar och Kilroy var en och samma man.
När han var in igen, vi passade på att fråga honom om det fanns möjlighet att lämna sin kontaktinfo till Co-Admin ifall det skulle hända någonting igen. Tyvärr fick vi inte det, han hade bestämt sig för att vara anonym.
När man driver ett forum, man ska lita på Co-Admin tycker jag, eller hur?
Vi jobbade vidare med bimmerforum några månader tills det kom ett nytt avbrott, det var då den 18e november vi skulle uppgraderar bimmerforum , det skulle ta några dagar men efter 1½ månad var det inte klart än och under tiden var Kilroy borta igen utan nyheter
Nu igen blev vi oroliga, bimmerforum var under Maintenance Mod därmed kunde vi inte logga in heller.
Vi i Co-Admin/Mod höll permanent kontakt med Email
När han kom tillbaka ca den 10e januari förklarade han att en familj medlem fick allvarliga hälsoproblem.
Återigen uteblev information från Malabar som hade tät kontakt med Kilroy (enligt uppgift).
När Kilroy kom tillbaka frågade vi igen om han kunde lämna kontaktinfo, då blev han arg på oss och skrev i ett inlägg där han förklarade att han gör vad han vill med sitt anonyma, att han äger bimmerforum, att han kommer att flytta bimmerforum från serven till en annan server och att om vi ville vara med var det under hans märkliga villkort. Annars var det bara att dra.
Efter detta odemokratiska uttalande beslutade alla Co-Admin/Mod att avsluta sina konton. jag kontaktade Micke som i självaverket är ensam ägare till bimmerforum och förklarade vad som hänt.
Micke loggade in på bimmerforum och kunde läsa Kilroys inlägg.
P.g.a omständigheter, Micke bestämde sig att köra en backup, återställde våra konton. Jag träffade Micke i Malmö och pratade en lång stund om Bimmerforum överlevnad, han hade inte så mycket tid att ta han om forumet och tyckte att jag var lämpligt att ta över det hela och fick av honom alla papper.
Därefter förflyttade jag Bimmerforum.se domän och serven från USA till en annan domän och serven i Sverige som jag själv äger (bimmerpower.org). Därför fungerar bimmerforum.se inte längre.
Vi bestämde även att Kilroy, Malabar, Ghostrider och Nautilus som är en och samma medlem inte skall finnas med på bimmerpower.org och därmed satt i karantän.
Nu kommer vi att jobba förfullt på bimmerpower och rätta till alla små fel och sabotage som killroy orsakade på forumet och det är mycket kan jag säga.

Vi ber om ursäkt till alla medlemmar som drabbats av omständigheter och vi hoppas att bimmerpower.org kommer att fortsätta växa som ett friskt och välmående barn

Mvh.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
SV: Från bimmerforum.se till bimmerpower.org
« Svar #1 skrivet: mars 07, 2011, 11:23:07 »
Nu är bimmerpower.org på gång igen!

Efter allt sabotage som fd. admin Kilroy lämnade efter sig kan vi idag efter hårt arbetet säga att bimmerforum, som ändrade namn till bimmerpower.org, är på fötter igen.
Med hjälp av MrB som grafiktekniker har forumet fått ett nytt trevligare utseende. Dieselmotor, evenemang och träff-forum-diskussioner är också en ny del på bimmerpower.org.

Tyvärr var vi tvungen att göra en backup vilket resulterade i att forumet förlorade dels nyregistrerade medlemmar samt inlägg. Vi ber om ursäkt för det, vi hoppas att dessa medlemmar har förståelse för situationen och vill regga sig på nytt.

Det som är kvar att göra är att korigerar svenska språkpaket och ladda ner Tapatalk så att alla medlemmar kan följa bimmerpower på sin mobil.

Vi i Admin/Mod hoppas som sagt att alla medlemmar har förståelse för allt strul som varit. Hoppas ni vill hjälpa till att göra bimmerpower.org starkare än någonsin.

Ta gärna en titt och dela med oss vad du tycker.
Bimmerpower.org...ditt BMW-forum!!
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)

Utloggad azmaz

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 104
« Svar #2 skrivet: mars 07, 2011, 14:01:27 »
Nu är bimmerpower.org på gång igen!

Efter allt sabotage som fd. admin Kilroy lämnade efter sig kan vi idag efter hårt arbetet säga att bimmerforum, som ändrade namn till bimmerpower.org, är på fötter igen.
Med hjälp av MrB som grafiktekniker har forumet fått ett nytt trevligare utseende. Dieselmotor, evenemang och träff-forum-diskussioner är också en ny del på bimmerpower.org.

Tyvärr var vi tvungen att göra en backup vilket resulterade i att forumet förlorade dels nyregistrerade medlemmar samt inlägg. Vi ber om ursäkt för det, vi hoppas att dessa medlemmar har förståelse för situationen och vill regga sig på nytt.

Det som är kvar att göra är att korigerar svenska språkpaket och ladda ner Tapatalk så att alla medlemmar kan följa bimmerpower på sin mobil.

Vi i Admin/Mod hoppas som sagt att alla medlemmar har förståelse för allt strul som varit. Hoppas ni vill hjälpa till att göra bimmerpower.org starkare än någonsin.

Ta gärna en titt och dela med oss vad du tycker.
Bimmerpower.org...ditt BMW-forum!!

Klart vi förstår, vi som har följt er ett tag iaf. Men jag ska tala mestadel för mig sj. Hör av er om ni vill ha lite donation ifall ni kör fast och ekonomin står i vägen.

Mvh
R

Utloggad st.pierre

• Trusted Member
  • Senior Medlem
  • Antal inlägg: 54
  • BMW 530 GT diesel F07
« Svar #3 skrivet: mars 28, 2011, 19:14:44 »
Bra att ni tog över! Mycket trevligare. ;)
Hoppas att pajasen håller sig i från.
Tokigt på gaspedalen

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
« Svar #4 skrivet: mars 28, 2011, 22:21:13 »
Ja, en pajas har inget här att hämta.  :)

Trevligt att ha dig här st.pierre!

Mvh:
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #5 skrivet: maj 30, 2011, 12:41:51 »
Efter ny omstart med nytt namn ser jag att det ha tillkommit nya och trevliga medlemmar som förstår varför vi gjorde det.
Bra och positivt!
Hoppas att vi får ännu mer registrerad medlemmar som kan hjälpa till att bimmerpower blir större. ;)

Reklampartners