Välkommen
Gäst
. Var snäll och
logga in
eller
registrera dig som ny medlem
.
november 21, 2024, 10:56:01
Startsida
Forum
Hjälp
Kalender
Media
Logga in
Registrera
Bimmerpower.org...ditt BMW-forum!!
»
Övriga diskussionsforum
»
Allmänna diskussioner
»
Blogg och Medlemspresentationer
»
CarpeDiems blogg
Nyheter
Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.
« föregående
nästa »
Skriv ut
Sidor:
1
[
2
]
3
4
...
16
Gå ned
Författare
Ämne: CarpeDiems blogg (läst 67837 gånger)
0 medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
CarpeDiem
Trusted Member
BMW Senior Medlem
Antal inlägg: 1168
Tyskbils-tok :P
CarpeDiems blogg
«
Svar #15 skrivet:
januari 09, 2012, 10:01:28 »
Imorgon kl. 10 börjar jag på komvux och ska plugga Matte A på en termin och det är heltid, vill bli klar så jag slipper huvudvärk som man har haft ett bra tag
Har ju inte godkänt i kursen vilket har stört mig så mkt men kämpar på och tar en dag i taget. Det ska bli väldigt spännande när säsongen börjar. En sak oroar mig och det är att jag riskerar att inte kunna åka till Elmia i år, jagar efter en passagerarplats som en dåre och det har inte gått så bra. Egentligen är det inte en så stor sak om jag missar, kan ju alltid åka dit året efter
Det är inte själva mässan som jag tycker är bara kul. Det är själva resan ner som är absolut roligaste, är nog inte ensam om att roadtrip är riktigt skoj
Dock så får man vara väldigt försiktig med tanke på alla idioter som finns ute i trafiken. Vissa ska fan inte ha körkort överhuvudtaget. Vi får se hur det blir med Elmia-mässan 2012.
Mvh/CarpeDiem
Loggat
BMW - När du älskar att köra
Biltransport? Skicka PM
Gemini__
Moderator
BMW Senior Medlem
Antal inlägg: 3257
Kön:
CarpeDiems blogg
«
Svar #16 skrivet:
januari 09, 2012, 10:07:47 »
Härligt! Lycka till med kursen.
Loggat
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION
Alain
Admin
Administrator
BMW Senior Medlem
Antal inlägg: 10077
Kön:
CarpeDiems blogg
«
Svar #17 skrivet:
januari 09, 2012, 10:52:23 »
Hoppas att du kommer att lyckas med kursen.
Elmia har jag vart en gång och det räcker mycket gott och väl,
Jag kör inte mer ditt just pga alla dårar som finns där.
Loggat
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan.
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!!
CarpeDiem
Trusted Member
BMW Senior Medlem
CarpeDiems blogg
«
Svar #18 skrivet:
januari 12, 2012, 07:14:59 »
Som jag nämnde förut så var man i skolan för 2 dagar sen, träffade alla lärare där och nya rektorn som inte har jobbat där så länge. Det var tydligen ingen vanlig skoldag utan en introduktionsdag. Då går det till så att man fick gå till ett klassrum där alla lärare, studievägledare, rektor inkl övrig personal delade ut papper om vårtermin med nödvändig info om t.ex försäkring till/från skolan, CSN osv. Pratade med matte läraren jag ska ha och först var det så att jag skulle börja om från början men förklarade att det finns delprov som jag har godkända men inte alla så jag ska inte behöva göra om hela A-kursen. Efter en stund så konstaterade läraren att jag ska hoppa över till en annan grupp som ligger i samma nivå som mig ungefär. Så utöver det så börjar den första skoldagen på tisdag
Ytterligare en vecka "ledig" eller vad man nu ska kalla. Jag har inte gjort så mycket sen fordonskursen avslutades i Västerås, har ju varit deppad pga arbetslöshet. Men jag gör mitt bästa och tar en dag i taget, hoppas att det ordnar sig med jobb. Nu har jag iallafall nånting att göra om dagarna och det är att läsa Matte-A på en termin
Mvh/CarpeDiem
Loggat
Biltransport? Skicka PM
TopRetz
Trusted Member
BMW Senior Medlem
Antal inlägg: 943
Kön:
BMW M3 "TopRetz"
CarpeDiems blogg
«
Svar #19 skrivet:
januari 15, 2012, 16:17:53 »
Det kommer att gå bra för dig, lycka till!
Loggat
BMW M3 E92
Davve
Trusted Member
BMW Senior Medlem
Antal inlägg: 1586
Kön:
CarpeDiems blogg
«
Svar #20 skrivet:
januari 15, 2012, 17:59:49 »
Citat från: TopZter skrivet januari 15, 2012, 16:17:53
Det kommer att gå bra för dig, lycka till!
Absolut! Du tar ju tag i saker, det är så man "vinner" i slutändan.
Loggat
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 // Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88
CarpeDiem
Trusted Member
BMW Senior Medlem
CarpeDiems blogg
«
Svar #21 skrivet:
januari 17, 2012, 14:29:17 »
Då var första skoldagen över men det kändes bra att komma tillbaka till matte kursen, mitt mål som man siktar på är att vara klar med kursen på en termin och det är alltså innan sommarlovet börjar. Idag sysslade jag med uttryck och formler, veckan efter blir det genomgång av ekvationer osv. Om cirka en månad blir det prov också, men jag ska kämpa på med kursen. Utöver lektionerna så finns det träningstider, typ extrahjälp och det ska jag passa på med tanke på att jag vill bli klar så fort som möjligt
Passade på att fråga efter extra material så man kan fortsätta med uppgifterna hemma i lugn och ro
Mvh/CarpeDiem
Loggat
Biltransport? Skicka PM
Alain
Admin
Administrator
BMW Senior Medlem
Antal inlägg: 10077
Kön:
CarpeDiems blogg
«
Svar #22 skrivet:
januari 17, 2012, 14:54:56 »
Tror på dig!
För din del, det är bara att kämpa som gäller och du säkert klara det med bra betyg.
Loggat
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan.
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!!
gladiatör
Gäst
CarpeDiems blogg
«
Svar #23 skrivet:
januari 20, 2012, 19:43:21 »
Kämpa på bara! tänk bara på framtiden.
Loggat
CarpeDiem
Trusted Member
BMW Senior Medlem
CarpeDiems blogg
«
Svar #24 skrivet:
januari 26, 2012, 10:42:50 »
Länge sen jag bloggade men det har hänt en hel del sen sist. I söndags passade jag på att åka till frisören och klippa mig, kanske skulle ha väntat med klippningen för nu känns det kallt om huvudet
Hursomhelst, gjort är gjort och det går inte att ta tillbaka det. Dock fick jag reda på att min personliga frisör har slutat så tänkte att jag ska köpa en hårklippare och raka huvudet själv, kanske lika bra att göra det med tanke på att jag sparar en del slantar. Hos frisören har jag betalat 100:- vilket är inte så mycket men kan ju spara hundringen om jag klipper själv
Annars så har det gått bra med matte kursen, fick mer än 20 sidor i läxa som ska vara klart till imorgon för genomgång och rättelse. Fortfarande har jag inte lyckats hitta ett extrajobb, skulle verkligen behöva det så jag har bestämt mig att prata med min mor och fråga. Jag skulle kunna jobba som truckförare men problemet är att såna jobb finns bara inom bemanningsbranschen och jag har ingen bra erfarenhet av de direkt.
Mvh/CarpeDiem
Loggat
Biltransport? Skicka PM
CarpeDiem
Trusted Member
BMW Senior Medlem
CarpeDiems blogg
«
Svar #25 skrivet:
februari 01, 2012, 20:33:26 »
Nu var det ett tag sen jag bloggade men det har hänt en hel del sist typ
Igår fick jag besök av min 23-åriga bror som ska hjälpa mig att komma igång med styrketräning. Finns ett gym i närheten av mitt hus där gymkortet kostar 600:- per kvartal vilket är billigt, träningen kommer jag börja med så fort som möjligt. Brorsan kommer hjälpa mig med det, tänker inte träna ensam för det är ju tråkigt
Har också funderat på att komma tillbaka till kampsporten men vi får se hur det blir på den fronten, en sak i taget får det vara
Angående skolan så går det riktigt bra och kommer snart att skriva prov i kapitel 4 som handlar om ekvationer, formler och uttryck.Provet är om 2-3 veckor så har lite tid på mig
Jag är riktigt taggad med tanke på att mitt mål är att vara klar med matte kursen innan terminens slut, nationella provet är nångång i maj så får jobba väldigt mkt nu
Mvh/CarpeDiem
Loggat
Biltransport? Skicka PM
CarpeDiem
Trusted Member
BMW Senior Medlem
CarpeDiems blogg
«
Svar #26 skrivet:
februari 02, 2012, 17:06:25 »
Idag var jag förbi gamla praktikplatsen i Bro, norr om Sthlm och hälsade på. Mycket har hänt sen jag slutade där men det är ju nya tider med det mesta. De flesta jag jobbade med under praktikperioden har slutat eller gått i pension men gamla cheferna på avdelningen är kvar, alltid kul att träffa de
Nu har jag fått ett intyg med referens därifrån så på den punkten är det klart, så det ska nog gå bra när jag söker jobb. De flesta arbetsgivare kräver minst 2 referenser och det har jag nu vilket är bra
Annars har det inte hänt så mkt, har gjort klart matteläxan som var ganska svåra men löste de till slut
Imorgon måste jag vara kvar i lägenheten för att hyresvärden ska fixa ventilationssystmet, man vet ju inte vilken tid de ska komma så för säkerhets skull tänkte jag vakna typ 7.00.
Mvh/CarpeDiem
Loggat
Biltransport? Skicka PM
CarpeDiem
Trusted Member
BMW Senior Medlem
CarpeDiems blogg
«
Svar #27 skrivet:
februari 18, 2012, 13:46:14 »
Länge sen jag bloggade men det har hänt en hel del faktiskt. Igår hade jag matteprov och kan säga på en gång att jag kände direkt att det gick inte bra, har väldigt svårt med ekvationer och sånt men ska göra omprov så fort som möjligt. Jag vill bli klar med matte kursen innan maj, det är mitt mål men det ordnar sig
Eventuellt har jag fått en praktikplats på en verkstad, ska dit i veckan och presentera mig osv och min bror ska följa med
För säkerhets skull ska jag ta med alla papper så de kan titta igenom
Jag vet inte om det är en märkesverkstad eller en vanlig, har ingen aning om vad det är för arbetstider men kan tänka mig att det är typ 7-16 eller 8-17. Det får vi se men en sak kommer bli ångest och det är att jag måste åka kommunalt och månadskortet kommer kosta mig skjortan
Mvh/CarpeDiem
Loggat
Biltransport? Skicka PM
Dieselkungen
Projektmedlem
Trusted Member
BMW Senior Medlem
Antal inlägg: 931
Kön:
https://www.facebook.com/Vtech-Tuning-G%C3%B6tebor
CarpeDiems blogg
«
Svar #28 skrivet:
februari 19, 2012, 19:52:19 »
Antar det är en BMW verkstad
Loggat
Bmw 430D Dieselmonstret 2.0
Vtech Tuning Göteborg
0732-681144
Gemini__
Moderator
BMW Senior Medlem
Antal inlägg: 3257
Kön:
CarpeDiems blogg
«
Svar #29 skrivet:
februari 19, 2012, 19:55:04 »
Härligt, grattis till praktikplatsen. Matteprovet fixar du nästa gång!
Loggat
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION
Skriv ut
Sidor:
1
[
2
]
3