Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Bärbar dator, prestanda för HDMI?  (läst 2881 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
  • Kön: Man
Bärbar dator, prestanda för HDMI?
« skrivet: januari 02, 2012, 11:35:18 »
Har pajat min andra Soundbridge mediaspelare och behöver något nytt. Tankarna har först rört sig kring antingen iPod Touch (fördel bärbar) eller Logitech Squeezebox Touch. iPod med bordstativ och lite minne springer lätt iväg till 3000kr och Squeezeboxen ligger på ca 2200kr och är inte mycket mer än internetradio, Spotify och spelare av material som ligger på hårddisken i min stationära dator.
Har även funderat på typ Boxee och någon Western Digital mediaspelare (de har klient för Spotify) men det krävs då att TV´n är igång för radio/Spotify-lyssning.

Så varför inte en liten bärbar dator istället? Den fixar ju allt som mediaspelarna gör med bonus att jag kan sitta och surfa och göra annat dator-relaterat utan att behöva springa ner i källaren till den stationära.
Med bärbar dator vill jag ha HDMI-utgång så man kan avnjuta HD-material när man ändå är igång. Sådana går att köpa för fr. ca 2500kr och uppåt. Men vad krävs för prestanda för att datorn ska fixa full HD utan problem?

Duger denna? [size=78%]http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skrmstorlek/laptop-10---12-tum/asus-eeepc1015bx-whi095s/162096.3001/[/size]
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
  • Kön: Man
Bärbar dator, prestanda för HDMI?
« Svar #1 skrivet: februari 05, 2012, 11:38:38 »
Jag köpte en Sony PS3 istället. Allt-i-ett utom själva datorbiten så att säga. Med tanke på hur mycket den kan är priset (jag gav 2200kr för en med 320GB hårddisk) mycket svårslaget.  :)
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Reklampartners