Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: BMW X6 Bruiser – svår att motstå  (läst 2256 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
BMW X6 Bruiser – svår att motstå
« skrivet: januari 18, 2012, 08:30:50 »

Har du något emot BMW X6? Då kanske tyska trim- och stylingfirman CLP Automotive kan få dig att ändra åsikt? Här har du deras X6 Bruiser!

Själv har jag aldrig stämt in i hatsången mot BMW X6 och dess former. Tvärtom hyllar jag i stället formerna  som läckert annorlunda och kaxigt snygga, trots att de inte är direkt praktiska. Men varför måste allting vara så praktiskt och politiskt korrekt hela tiden?
 En bil jag däremot har väldigt svårt med, näst intill får kväljningar av, är denna skapelse.
 Bilen, BMW X6 Bruiser som den har döpts till, har formligen misshandlats av den tyska trim- och stylingfirman CLP Automotive.

En annan tysk stylingfirma, Hamann, brukar vara världsbäst på att förstöra BMW:s modeller men deras X6 Tycoon står sig slätt jämfört med CPL:s Bruiser. Och varför namnet Bruiser? På svenska betyder det något i stil med bråkstake (det får man kanske ändå hålla med om att den är), men är också en beteckning som många hottade och ombyggda bilar får.

Vad CLP Automotive har gjort är att ge X6 en front som får bilen att likna en murbräcka, ett kjolpaket som ser ut att leda vatten bättre än hängrännorna på villan och en bakre diffusor vars ”pianolack” lär tappa lystern efter ett par kilometer. Det hela har man kryddat med en liten bakvinge, en takvinge, ögonlock (försvann det inte med S40 generation ett för tio år sedan?) samt fälgar där fälgbanorna är svarta och ekrarna bronsfärgade. Snyggt? Ja, vad säger du?
 Fälgarna är gigantiska. 23 tum både fram och bak, 11 tum breda fram, mäktiga 12,5 tum bak.

BMW X6 Bruiser är bara yta, inget innehåll. CLP Automotive har endast smackat på ett grövre avgassystem, inget annat när det kommer till det mekaniska eller elektroniska har gjorts.

Just det! Priset kanske du undrar över. Från 90 000 kronor och uppåt.
Källa Teknikensvärld.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
  • Kön: Man
« Svar #1 skrivet: januari 18, 2012, 10:34:47 »
Nja...  :P
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

gladiatör

• Gäst
« Svar #2 skrivet: januari 20, 2012, 19:39:03 »
Amerikaniserad BMW.  :( 
Finns snyggare.

Reklampartners