MIN RESUMÉ FRÅN BIMMERS OF SWEDEN #2, 2012*** TACK ***Vi har för andra gången i år haft en fantastisk BMW-träff!
Jag vill tacka mitt stora crew och bangänget som slet både fredag och lördag för att göra träffen så bra som möjligt.
Jag vill verkligen, verkligen tacka
ALLA besökare. Sådan total mix av BMW´s har sällan skådats. Från Z8:or till norskbesökande Alpinor.
Tack även till alla utställande företag, sponsorer, Ekmans catering, Cramo, Johan på Gröndal, Anders med bromsbänken och våra dansade tjejer i Bimmersboden.
Vi hade en otrolig tur med vädret även denna gång. Någon där uppe måste gilla det vi gör...
Som ni alla såg var själva speedwaybanan väldigt lerig/vattnig. Detta berodde på regnet som föll dagen innan träffen (
skönt att det blev dammfritt).
Som back up för detta hade vi spärrat av det stora området bredvid depån, som blev parkering i stället för banan.
Jag tycker det blev kanon, då hela träffområdet blev större och man rörde sig mer runt depåområdet.
Gräsytan fyllde vi till bristningsgränsen och hade innan gjort upp en plan för att parkera bilarna annorlunda, så fler fick plats.
Ett stort grattis till de tre vinnarna i Peoples Choice:1:a - M5 E39
2:a - Alpina B7 Turbo Coupé
3:a - M3 E30
Riktiga pärlor till bilar ni har!
Nu ska det bli skönt att varva ner efter träffen, då jag har gjort av med många, många manhours inför detta. Puuh...
*** WE HAVE A NEW RECORD x 2 PEOPLE ***För mig är inte det viktigaste att vi ska öka antalet besökande BMW för varje träff. Det viktigaste är definitivt att alla har en bra dag i BMW´s tecken och att man känner sig välkommen.
Men... faktum är vi samlade in 22 625 svenska kronor och 100 norska kronor (
kontrollräkning på banken inom kort) till Barncancerfonden.
Helt fantastiskt!!
Denna summa, antalet kvarvarande program, samt antalet bankörare gör att vi passerade 500 BMW-bilar med några stycken. Även detta helt fantastiskt!!
Nu är det för vår del över för i år, men den som väntar på nåt gott...
Glöm inte att
ALLA BMW är välkomna till träffarna, oavsett modell och skick.
Det är vi tillsammans som gör dessa träffar till vad de är.
Till sist vill jag bara säga
TACK en gång till.
// Arne Pssst... helikopterfilmen kommer så fort det materialet skickats till mig och redigerats.