0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Måste verkligen säga att jag gillar bimmerpower, till skillnad från vissa andra Bmw-forum så får man både svar på sina frågor, och trevliga svar.
Har läst på lite, och detta var helt felaktigt. De flesta Europeiska bilar använder sig av ISO/DIN (Bubble flare) Vilket även gäller Bmw (kanske skiljer på äldre modeller)Testade att göra en sådan också.Lite intressant läsning angående detta: http://www.fedhillusa.com/?page=tech2
Då fick man lära sig något nytt idag med, det där med konorna var inget jag visste. Eftersom jag är lat av naturen brukar jag köpa Biltemas färdiga längder med nipplar och allt. Det förutsätter dock att man i förväg vet på ett ungefär hur långa längder man behöver. Men det har fungerat bra för min del.
J-kla tur att jag skummade igenom denna tråd tidigare då jag är tvungen att kona själv. Detta för att nipplarna i ABS-pumpen är större än resten och då funkar inte Biltemas färdignipplade som jag köpt. Inte i ändan mot pumpen i alla fall. Så nu får jag ta gamla nippeln och göra en ny kona i ena ändan.Som sagt, nipplarna i pumpen är större. Utan att ha mätt gissar jag på M12x1.0Bilen det gäller är också en Compact, min 318ti.
Enligt ETK så är vissa nipplar i pumpen M10. http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Compact/Europe/316i_1.6-M43/LHD/M/1999/july/browse/brakes/brake_pipe_front_abs/Vänster fram är M12x1 på pumpen tror jag. Trevligt att längderna står på ETK också, så kan man kapa upp ett rör i lagom längd och kona det så man kan bocka det på plats. glöm inte nipplarna innan du konar Ett tips om du ska använda den gamla nippeln på abs-pumpen, är att klippa av bromsröret så du får på en hylsa på nippeln, så slipper du dra nippeln rund.