0 medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Det får man gratulerar! Den är snygg som den är och snart snyggare. Kanske vill du byta din avatar bild E36 mot din E39.
Ett tips är att kolla konditionen på plaströret som leder kylarvätskan ut ur motorn och vidare in i slangen som sedan går till kylaren, sitter högt uppe på motorn.Plaströret blir lite skört med åren och om någon struntat i original slangklämma och satt dit en skruvdito är det väldigt stor risk att man spänt för hårt och röret går av och motorn pumpar ut kylvätskan rakt ut på backen istället för tillbaka till kylaren.Min far råkade ut för detta på sin 528i -97 med ett totalhaveri som resultat.
Skall försöka lokalisera vad klonkandet höger fram kommer ifrån. klonkar bara vid guppig vägnybesiktad så kan ju inte vara nån länkarm.Gissar på stabstag eller fjäderbenslager
skall ju ändå nästan riva allt för att montera coils.
Byt då till coils först om du ändå ska ha sådana. Gamla stötdämpare kan nämligen också klonka, så kanske du slipper köpa något i onödan.