Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Nytt inlägg igen står för en stor fråga just nu  (läst 1314 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Noobzorh

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 19
  • Karma: +0/-0
Nytt inlägg igen står för en stor fråga just nu
« skrivet: juni 18, 2013, 17:01:37 »
Växel lådan, motor oljan och några mer saker börjar läcka ganska mycket olja nu för 2-3 dagar sedan, har haft uppe bilen igår på billyften och gjort rent, hissade upp den idag igen och det har börjat läcka i princip överallt. :(

Frågade på en nära verkstad som inte är dyra som BMW original verkstan och alla andra märkes verkstäder men ändå väldigt kunniga (Mekonomen verkstad) dem skulle tippa på att kostnaden är mellan  3.000 :- till 12.000 :- beroende på vad det är som läcker.

Är det växellådan så måste den rivas och på med nya packningar mm så det är en stor summa pengar som jag inte vet om jag vill lägga 1/4 av vad bilen kostade samt att de börjar blomma rost på skärm kanter motor huv tak mm (jätte lite men ändå tänkte att det nu på semestern).

Har även funderat på en billig variant, bytta packning där det läcker mest och sedan hälla i sån där packningsrengörare/lagnings medel i oljan så kan det ju eventuellt inte läcka 1-2 år framåt iaf om man har tur!

SÅ nu står jag för valet sälja bilen eller behålla bilen?

Vad hade ni gjort? sålt eller behållit bilen?

Jag inte kan byta packningarna eller riva ner motorn själv för de kunskaperna besitter jag inte med.

Tänkte även om man lämnar in bilen och får i princip byta alla packningarna så är man ju säker att det inte läcker på ett bra tag.

 

Reklampartners