Hej.
Jag har ett problem med min cabb. Det hela började så här. Jag cabbade ner en solig förmiddag på samma sätt som jag alltid har gjort, märkte inget ovanligt. Några timmar senare när jag skulle cabba upp så händer det absolut inget när jag trycker på cabb knappen. Kollade säkringarna men samtliga var hela. Tillslut så finner jag inge annan lösning än att dra i spaken under baksätet och på så sätt få på cabben på plats igen. Dagen efter så började jag att klura på hur man får cabben att fungera igen. Jag hittade en video på YouTube som jag följde till punkt och pricka. Ner med cabben i lådan, tryck tillbaka motorerna, håll inne cabb-knappen och vrid nyckeln till läge två och vänta tills cabb luckan drar ned luckan en liten bit för att sedan fälla upp cabben så att man kan låsa den vid framrutan.
Allt funkar som det ska så långt. När jag sendan provar att cabba ner igen så går det också bra men när jag sedan ska cabba upp igen så öppnas cabbluckan och ställer sig upp (som den brukar) sen... händer inget mer. Oavsett om jag trycker upp eller ned på knappen så händer det inget, cabbluckan står där den står. Enda sättet att få ner den igen är att börja om från början, dra i spaken. När man då har dragit i spaken och gjort om hela proceduren så stannar cabbluckan på samma ställe, rakt upp och inget händer när jag trycker på knappen. Sen är det bara att ta proceduren igen och igen.....
Är det någon vänlig själ som vet vad det är som händer?
Tacksam för svar