Det som påverkar komforten är främst stötdämparna, inte fjädrarna. Men alla stötdämpare är avsedda för en viss slaglängd, och flyttar du det 35mm är det inte säkert att den fungerar som den ska. Du får pröva.
Det där med stötighet är individuellt. Jag uppfattar t ex min M5 E39 som idealisk, fast men ändå komfortabel/mjuk, samt med grova krängningshämmare så att den inte kränger i kurvor - det gillar jag, som överlag tycker att det finns alldeles för många bilar med för hård fjädring. Det är klart överreklamerat att ha en fin bil för flera hundra tusen, som är lika okomfortabel att köra som en gokart.
Jag prövade Bilstein B8 på min E39 540 tillsammans med Eibach sänkfjädrar, och det blev ALLDELES för stenhårt för min smak. Kunde inte åka över minsta skarv i asfalten utan att hoppa till i stolen. Vissa gillar det, men jag gillar det inte så jag sålde B8:orna och bytte till B4:or i stället.
Med facit i hand blev B4:orna lite för mjuka. Idealiskt på en 5-serie är Sachs supertouring (M5-dämparna), tycker jag. Gärna i kombination med Eibach krängningshämmare (ännu grövre än M5:ornas, 28mm mot M5:ornas 27mm).