Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Med BMW igen  (läst 1528 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad jesseboy73

• Senior Medlem
  • Antal inlägg: 99
Med BMW igen
« skrivet: februari 15, 2016, 18:08:30 »
Hej.
Nu har jag efter ett par års frånvaro åter skaffat BMW.
En 320 iaT -97.
Hade tidigare en likadan men 323, den var väldigt mkt piggare. Är det så stor skillnad eller är det något fel?
Den köptes för en spottstyver och gick som väntat inte igenom besiktningen.
Bla nedslag på:
*vänster framlykta ljusbild diffus. - det är väl oftast själva lampan som knasar då?
*En aning felaktigt lambdavärde. - det var ett litet avgasläckage i en skarv, besiktningsmannen trodde det var därför, kan det stämma?
Sen lite bromsproblem och dylikt som bör gå fixa utan större problem.
Kupéfläkten går bara ibland, tror inte det är det vanliga slutsteget eftersom den dör totalt och ibland kan  hoppa igång när man exempelvis slår igen huven. Den tidigare ägaren trodde på kolen i motorn, låter det troligt?
Tacksam för svar och för att återigen ha en skruttig gammal BMW :)

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
  • Kön: Man
    • malvefors.se
Med BMW igen
« Svar #1 skrivet: februari 16, 2016, 14:14:05 »
På pappret skiljer det endast 20 Hk mellan 320 och 323 men jag misstänker att 323s 170 Hk var en bit i underkant eller så var det en väldigt lyckad kombo av vikt effekt för de E36 323 jag kört har gått väldigt bra.
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10079
  • Kön: Man
Med BMW igen
« Svar #2 skrivet: februari 16, 2016, 15:16:20 »
Välkommen åter Jesseboy! ;)
jag trodde att du hade lämna BMW för att köpa en Mercedes men som jag säger: man kan åka Mercedes men man kör BMW. :)
Det kan stämma med en spricka eller läckage någonstans som ger felavgasvärde, kanske svetsa lite så är det över.
Starta gärna en tråd i medlemsprojekt så vi kan följa det du gör med pärlan. ;)
//Alain.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners