0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
vad har du för motor i bilen?är den 6 cylindrig skulle första gissningen vara lambdasonden och nästa katalysator då du har rätt höga värden.men kika igenom isugsbälgen också och använd ngk tändstift vid byte BMW går bäst med dom
testa med begagnad lambdasond, köp gärna på en bildemontering då dom är testade. Bara knappa reg nr på www.bildelsbasen.se se bara till att det är från en 320 från samma årsmodell. 320 fanns med 2 olika motorer m50b20 och m52b20 (bilar tillverkade från -95) m50 motor har en lambdasond typ mitt under bilen m52 brukar ha 2 st på grenröret.har du möjlighet att koppla den till dator och göra diagnos underlättar det.
begära diagnos på motorstyrdon dvs avläsa felkoder i motorstyrdon.vad har du för årsmodell på bilen och lr reg nr kan jag kika vilken motor du har i din bil.har du ingen i din närhet som kan göra diagnos? om du bor nära Borås är du välkommen till min verkstad för diagnos
bmw e36 320i -97 m52b20 aluminium block, enkelvanos, 150hk vid 5900rpm och 190nm vid 4200 rpmdvs 2 lambdasonder på grenröret, som sagt inte säkert att detta är felet, försök göra diagnos först
hade han riktog 20 pin bmw kabel lr försökte han me 16 pol obd?
borde ha fungerat låter konstigt
mäta lambdorna går väl , lambdorna består av en värmarelement och själva sensor, båda skall gå ohm mäta men vilka värde dom ska ha får man läsa sig till.själva lambda signalen går mäta med en analog mätsre (0-1v) så ska signalen pendla mellan 0 och 1v ligger den platt på 0,5 volt är den kass