Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Överraskning!  (läst 2526 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Bmwbmw

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
Överraskning!
« skrivet: maj 21, 2017, 12:33:22 »
Hej hej!
Jag försöker planera en överraskning åt min pojkvän tills han fyller 25.
Han är BMW-fantast och just därför vänder jag mig hit för att kunna ta del av eran expertis.  :)
Han älskar som sagt BMW , och helst ska det vara M-bilarna (såklart).
Det som jag har tänkt mig hittills är att kanske kunna hyra en M5 eller M3 som han skulle få köra.
Men jag har iiiingen aning om vart man skulle kunna göra det? Hittade en biluthyrare som hade en M550d men det är väl knappast samma sak? Den har ju i och för sig x antal häst men det är inte samma som exempelvis en M5 om jag fattat det hela rätt..

Sen tänkte jag mig att vi kanske hade kunnat åka på något BMW-event , men jag har som sagt noll koll på några sådana events. Tips?

Tack på förhand  ;D

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
  • Kön: Man
    • malvefors.se
Överraskning!
« Svar #1 skrivet: maj 21, 2017, 14:38:34 »
Sixt verkar ha en M6 till uthyrning, inte säkert den går att hyra överallt dock.
https://www.sixt.se/php/reservation/start_fleet?ref=fleet&land=SE&posl=SE&grp=XSMR&ctyp=P&lang=sv_SE&language=sv_SE&uci=
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
Överraskning!
« Svar #2 skrivet: maj 21, 2017, 18:02:22 »
Vilken stad bor du?
Vad det gäller BMW event, finns i Mantorp den 27e Maj där det är norden största träff med över 1000 BMW.
Folk kör från olika länder för att inte missa det, finns också möjligheter att köra på banan och testa din kompetens inom körningen.
Finns många platser där folk samlar för att köra karavan till Mantorp.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Bmwbmw

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
Överraskning!
« Svar #3 skrivet: maj 23, 2017, 06:41:25 »
Det var på Sixt jag hittade M550d också! Den fanns i närheten att hyra. Bor i Östergötland , vet inte vilka ställen som skulle tänkas hyra ut en M6.

Mantorp ligger verkligen i trakterna, men att komma i en hyrbil kanske skulle kännas lite B. ;) om man ens skulle få åka bana med en hyrbil känner jag mig också skeptisk till. Men det kanske man får?
Annars är det en bra idé!

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
    • malvefors.se
Överraskning!
« Svar #4 skrivet: maj 23, 2017, 20:02:36 »
Vet att när Sixt i Halmstad hade en Dodge Viper för uthyrning så kollades mönsterdjupet extremt noga innan bilen släpptes i väg och om det försvunnit för mycket gummi när bilen lämnades tillbaka var det bara att hala fram plånboken, så kan tänka mig att det kollas på liknande sätt på riktigt motorstarka bilar och det lär synas på däcken om bilen använts på bana under en hel dag, så kanske inte att rekommendera att köra med en hyrbil på bana.

https://youtu.be/AFmGP1hrfoI
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Reklampartners