Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Ac kylning, fläkt fram  (läst 2316 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad wipwip

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 10
Ac kylning, fläkt fram
« skrivet: april 10, 2018, 23:47:22 »
Har fyllt min bmw 528ia touring 96 nu efter jag har bytt kondensorn på den, jag vakuumsög den, kollade att de var tätt och de var det, körde in medel tills mätaren stod på 40 psi när jag var klar, men fläkten längst fram startar och går väldigt ofta när jag har tempen inne i bilen på 20 grader ska den göra de eller har jag fyllt på för lite max är ju 60 psi .

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10077
  • Kön: Man
Ac kylning, fläkt fram
« Svar #1 skrivet: april 12, 2018, 08:13:49 »
Är det E34 eller E39 du har?

Stänger du av Ac innan du stänger av motor? Om inte, Ac sätter igång i samma hastighet som innan du stängde av motor.
När du gör en kallstart, Ac fläkt sätter i gång några sekonder för att registrerar att allting fungerar som det ska i systemet vilket är normalt.
Om du har för lite kylmedel i systemet kan det orsaka problem och får kompressor haveri vilket är inte bra.
Skulle rekommenderar att du hälsa på ett kyl och frys företag (det behöver inte vara en bilverkstad) som kan fylla på systemet och kontrollerar att allting är OK, kan alltid finnas en läckage någonstans.

Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners