Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: bmw z4 e85 3,0 startar men stannar  (läst 1132 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad colten1860

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 1
bmw z4 e85 3,0 startar men stannar
« skrivet: juli 29, 2019, 19:51:25 »
hej har en bmw z4 e85 som startar och går hur jämnt och bra som helst i 30-50 sekunder sen bluddrar den och stannar och går inte att starta på en gång men om man väntar 2-3 minuter sen är det samma visa , har kollat med icarsoft felkodsläsare men inga felkoder någon som haft samma fel eller vet vad det skulle kunna vara så skulle ja va såå tacksam mvh
Ska tilllägga att när den bluddrar och stannar så luktar det bensin mer en vanligt 

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
bmw z4 e85 3,0 startar men stannar
« Svar #1 skrivet: juli 30, 2019, 06:32:33 »
Hej colten1860

Välkommen på Bimmerpower,org.
Kan finnas flera orsaker till problemet.

1a) Om du inte har kört bilen på länge:
Att du har för lite bensin i tanken därmed bilda kondens i tanken och som du vet, kondens är vatten och motor tycker inte om det.

2a) Har du gjort servis?
Byta stift, tändkablar, bränslefilter, rotor, luftfilter, fördelarlock, brytarspetsar.

3a) ställa in tändningen med hjälp av en stroboskop-lampa (Om du vet hur man använder en sådan)

Om du inte är säkert på att kunna göra det själv, rekommenderar jag dig att hälsa på en verkstad som säker kan hjälpa dig och fixa problemet

Hör gärna av dig. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners