Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Fel hastighet på bakre vänster hjul F31 320D xdrive  (läst 1435 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad This_is_me

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 1
Fel hastighet på bakre vänster hjul F31 320D xdrive
« skrivet: september 20, 2021, 23:17:32 »
Tjena!
Jag har en 2014 320D xdrive
Nu har dessa lampor tändts:
ABS
Antisladd
Punkteringsvarnare

De felkoder jag fått:
CD94BB
CD94F0
D017A3
D017C5
4809B7

När jag kollar hastighetsmätningen på varje enskilt hjul så syns det tydligt att vänster bak inte ger rätt data, om jag kör i 30km/h så visar alla hjul samma hastighet (30km/h) men sen i något ögonblick så visar vänster bak enbart halva hastigheten.
Jag har bytt ABS givare men fortfarande med samma fel. Har även bytt axeln då jag tänkte att magneten på gamla axeln va dålig, men fortsatt samma fel.

Min bästa gissning är att det är ngn kabel längre in som jävlas. Vissa forum säger att det kan vara ABS modulen men då jag får hastighetsdata från alla hjul så känns det inte som att det är ABS modulen!?

Har ni någon aning om vad jag kan ha för fel? 😬

Mvh/Samuel

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10077
  • Kön: Man
Fel hastighet på bakre vänster hjul F31 320D xdrive
« Svar #1 skrivet: september 21, 2021, 08:11:36 »
Hej This_is_me
Jag inte vet så mycket av dessa felkoder men det verkar vara en indirekt rapport med hjul och kanske bromssystem
För det första skulle jag kolla nivån på broms oljan, om det skulle inte räcka skulle jag köra till en verkstad för att läsa felkoder och åtgärda problemet.
Kanske någon annan kan komma med en annan lösning.
Hör gärna av dig.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners