Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Batteriet till nyckel Fjärrkontroll till din BMW  (läst 1832 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10073
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Batteriet till nyckel Fjärrkontroll till din BMW
« skrivet: september 22, 2021, 09:23:46 »
Batteri till nyckel fjärrkontroll till din BMW
Förra veckan var jag på BMW i Göteborg, pratade med en kvinna på reservdelar, frågade henne om det skulle hjälpa mig med att byta batteriet på startnyckel som var slut, hon kollade på sin dator och sa att det inte går och måste köpa en ny, kostnad 2500:- det var till min X5 E53. Nej tack sa jag!
Åkte hem, öppnade dosan med en liten kniv, det tog sin lilla tid men det gick då kunde jag upptäcka att batteriet var löddad och inte gick att ta ut den. Jag beställde en batteri på nättet för ca 250:-som passade och fick den hem efter några dagar med posten Jag ringde till ett företag i Göteborg:(Rappidfix) på Skanstorget 6 och sa att jag kunde komma för att undersöka den Jag körde dit och sa att det är inget problem, han gick bakom, kom tillbaka efter max 5 minuter och då var det klart, betalade 300:- för det.
Testade på bilen, den funkade perfekt.
Tur att det finns den företag när man inte kan anlita själva BMW och sparade 2000:- att inte köpa en ny nyckel.
Ny ska jag byta batteriet på andra nyckel.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad BMWnoob

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 84
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
Batteriet till nyckel Fjärrkontroll till din BMW
« Svar #1 skrivet: november 04, 2021, 00:47:12 »
Bra tips,
Och riktigt smart gjort  8)

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10073
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Batteriet till nyckel Fjärrkontroll till din BMW
« Svar #2 skrivet: november 04, 2021, 12:30:53 »
Tack så mycket!
Hoppas att det är många som njuter om det tipset. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners