Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Hjälp, någon med kabel och tool32 som kan hjälpa mig återställa ELV counter?  (läst 1382 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jimc

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 1
Batteriet på min E91 325d var helt dött och jag startade bilen med starthjälp tidigare i veckan. Nu vägrar bilen att starta och jag har fått den röda rattlåssymbolen.
 Jag har testat och ladda batteriet och rucka på ratten men inget funkar :(

Bilen står i Stenungsund, jag blir jättetacksam om det är någon som bor i närheten som kan hjälpa mig?

Tack

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10077
  • Kön: Man
Hej Jimc
Verkar som att det inte är ett litet problem du fick.
En fråga, varför ditt batteri tog slut?
Jag letade litet på nätet och hittade en video om återställningen men du först bör skaffa dig en
IMPA KIT som du koppla från din dator till bilen elektronik system.
Du också måste har 2st bärbar, en för att koppla till bilen och en för att följa det på den video hur du ska göra ty det är inte så enkelt.
Personligen skulle jag ringa till BMW och fråga om dom kunde skicka en tekniker som kan detta och kan göra det på några minuter plus att jag misstänker att kostnader går på din försäkring men kolla på den video om du kan klara det själv eller be om en transport som kör din bil till BMW Göteborg, dom kan också kolla styrkan på ditt batteri
https://www.youtube.com/watch?v=hb83QVnaR2k
Hör gärna av dig.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10077
  • Kön: Man
Hej Jimc
Det har gått över en vecka och undra hur det gick med batteriet.
Fick du reda på om varför den blev helt död och vilken koppling det har med låsas ratt?
Mvh.

Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners