Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Bmw 320d -14 automat hugger/hackar vid låga varv  (läst 2105 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tiashansen

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 1
Bmw 320d -14 automat hugger/hackar vid låga varv
« skrivet: oktober 11, 2023, 09:29:48 »

Tjena, ny här!
Har ägt vår bmw 320 drygt 8 mån, och senaste 2 månaderna har den börjat hugga/hacka på låga varv (automat). Lägger jag den i sportläget eller i Manuel och växlar ner så den håller högre varv så känns de i princip ingenting.. Visar inga felkolder. Har prövat byta olja i lådan och nollan minnet, när jag gjorde de blev de bättre till en början men återgick till att hugga.. imellanåt känns de mer och imellanåt lite mindre, blandat även om den är varm eller kall! Har haft den inne på 2 verkstäder och pratat med bmw själv om de.. Spridarna går inom gränserna till bra, ena verkstaden tror de kan vara momentomvandlaren, bmw tror de är något med lådan.. känns som detta kan sluta med vilken summa som helst om man lämnar in bilen! Är de någon som har/har haft liknande problem?
Tacksam för all hjälp.!!
Mvh Mattias

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10077
  • Kön: Man
Bmw 320d -14 automat hugger/hackar vid låga varv
« Svar #1 skrivet: oktober 12, 2023, 06:29:05 »
Hej Tiashansen.

Lite tråkigt berättelse. Har du en fyrhjulsdrift BMW?
Hade samma problem med min X5, hackade när jag tryckte på gazen och var trött på det.
Jag sålde bilen till en kompis i skrott pris, 3000:-, fick tillbaka och behålla mina hjul med däck då upptäckte jag att höjden på fram och bak hjul hade inte samma höjd, båda var samma storlek 19 tum men ändå 2,5 cm skillnad som orsakade problem med framdelning växellådan därför fråga jag dig om du har en fyrhjulsdrift. Dom fel dimensionerade däck var från Sud Korea.
Mvh. Alain.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners