Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Bra Mekaniker STHLM omr? (inte bara service)  (läst 790 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ivez08

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 1
Bra Mekaniker STHLM omr? (inte bara service)
« skrivet: februari 06, 2024, 11:49:13 »

Bor i Stockholm Haninge

Har 520D 2015 som har ett jobbigt startproblem som BMW själva inte lyckades fixa så undrar om nån kan rekommendera en riktig mekaniker?
När jag trycker på startknappen så tar det lång tid innan bilen går igång, den bara tuggar å tuggar.
Men start/stopp funktionen funkar felfrit
Känns som det börjar bli ännu värre så det måste lösas helt enkelt.
Kan vara allt från elfel till bränsle problem
Så behöver nån duktig mek som vet

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10079
  • Kön: Man
Bra Mekaniker STHLM omr? (inte bara service)
« Svar #1 skrivet: februari 07, 2024, 05:21:43 »
Hej Ivez08.
Jag inte vet någonting om verkstäder i Stockholm, jag finns i Göteborg.
Jag har haft samma problem för en månad sedan, köpte en ny batteri på Biltema, satt på den och problemet var löst
Som du vet, nu är det mycket kalt ute och jag tror att ditt problem kommer från batteriet. Frågan är: hur gammal är batteriet?
Eftersom det är kallt, du behöver mycket mer kräm från batterie för att starta motorn än på sommar.
Ha du möjligheten att låna ett batteri från någon? Annars jag skulle köpa en ny, det kostar inte så mycket pengar
Hör gärna av dig.
Mvh.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners